O nas

Signal Cert Sp. z o.o. zajmuje się szeroko pojętą certyfikacją i badaniem urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W ramach tych działalności zostały powołane:

  • Jednostka Certyfikująca Signal Cert – prowadząca działalność zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17065. Jednostka posiada liczne uprawnienia nadane przez Polskie Centrum Akredytacji (PCA), Urząd Transportu Kolejowego (UTK) oraz Komisję Europejską tj.:

    - akredytacja PCA o numerze AC 194 obejmująca swoim zakresem przeprowadzanie niezależnych ocen bezpieczeństwa (ISA), prowadzenie certyfikacji typu i z typem urządzeń wchodzących w skład podsystemu sterowanie oraz energia, a także weryfikację WE podsystemów: sterowanie - urządzenia przytorowe, energia oraz infrastruktura;

    - status jednostki organizacyjnej nadany przez Prezesa UTK uprawniający do wykonywania badań technicznych koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu, stwierdzania zgodności z typem oraz wydawania certyfikatów zgodności typu i certyfikatów zgodności z typem w zakresie urządzeń wchodzących w skład podsystemu sterowanie oraz energia;

    - status jednostki wyznaczonej w zakresie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej, nadany przez Prezesa UTK, uprawniający do prowadzenia weryfikacji zgodności podsystemów: sterowanie - urządzenia przytorowe, energia oraz infrastruktura z przepisami krajowymi;

    - autoryzacja Prezesa UTK ws. przeprowadzania oceny zgodności podsystemów: sterowanie - urządzenia przytorowe, energia oraz infrastruktura;

    - status jednostki notyfikowanej o nr NB 3034 (Notyfikacja Komisji Europejskiej) w zakresie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej uprawniający do prowadzenia weryfikacji WE zgodności podsystemów: sterowanie - urządzenia przytorowe, energia oraz infrastruktura z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

  • Laboratorium Urządzeń i Systemów Sterowania Transportu Szynowego (UiSSTS) – prowadzące działalność badawczą w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) na potrzeby uzyskiwania dopuszczeń do eksploatacji jednostki certyfikującej jak i dla klientów zewnętrznych. Działalność Laboratorium UiSSTS prowadzona jest zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025. Działalność Laboratorium UiSSTS prowadzona jest z wieloletnią tradycją i doświadczeniem sięgającym ponad 50 lat. O poziomie i zakresie wykonywanych usług świadczy akredytacja laboratorium wydana przez Polskie Centrum Akredytacyjne o numerze AB 516.

  • Jednostka badawcza SMS-PW-17 - Signal Cert jako jednostka badawcza upoważniona jest do wykonywania badań w ramach procedury dopuszczenia do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Taka jednostka posiada kompetencje do przeprowadzania badań i oceny czy dany element spełnia wymagania i może być dopuszczony do stosowania na liniach kolejowych PKP PLK. Wymagania te zawarte są w instrukcjach oraz wytycznych Głównego Zarządcy Infrastruktury w Polsce, czyli PKP PLK S.A. Signal Cert Sp. z o.o. przeprowadza badania oraz dopuszczenia do stosowania na podstawie wymagań z następujących instrukcji (wytycznych) kolejowych:  
    1. Ie-100a Warunki bezpiecznej instalacji i eksploatacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
    2. Ie-102 Wymagania techniczne dla wskaźników i tablic sygnałowych
    3. Ie-103 Warunki Techniczne Odbioru Żarówki sygnałowe kolejowe (niestety nie mamy możliwości sprawdzenia odporności na wibracje) – Badania wykonywane przez niezależną akredytowaną jednostkę badawczą okresowo co 4 lata.
    4. Ie-104 Wytyczne w zakresie zobrazowania, wprowadzania poleceń oraz rejestracji zdarzeń dla komputerowych stanowisk obsługi urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
    5. Ie-105 Wymagania techniczno-eksploatacyjne dla radiotelefonu stacjonarnego/przewoźnego dla sieci radiotelefonicznych z selektywnym wywołaniem grupowym.
    6. Ie-110 Warunki techniczne odbioru transformatorów i dławików wyrównawczych typu REJ i ich odpowiedników – badania pełne wykonuje się w odstępach czasu nie większych niż 5 lat.
    7. Ie-111 Wymagania na systemy telewizji przemysłowej stosowane na przejazdach kolejowo – drogowych kategorii B.
    8. Ie-112 Wymagania na system łączności zapowiadawczej z wykorzystaniem sieci GSM.
    9. Ie-113 Wymagania na system wymiany informacji pomiędzy pracownikami posterunków. ruchu biorącymi udział w obsłudze przejazdu kolejowo – drogowego i pracownikiem obsługi przejazdu kolejowo – drogowego.
    10. Ie-114 Wymagania dla napędów zwrotnicowych stosowanych na sieci linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
    11. Ie-115 Wymagania w zakresie dopuszczalnych poziomów i parametrów zakłóceń dla urządzeń kontroli niezajętości stosowanych na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
    12. Ie-117 Wymagania techniczne dla sygnalizatorów na liniach kolejowych oraz ich konstrukcji wsporczych.
    13. Ie-118 Wymagania na systemy telewizji użytkowej stosowane na przejazdach kolejowo-drogowych kategorii A, F i przejściach, obsługiwanych z odległości oraz innych posterunkach związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego.
    14. Ie-119 Wymagania na systemy zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo – drogowych i przejściach.
    15. Ie-120 Wymagania techniczne dla zapewnienia ochrony przed przepięciami i od wyładowań atmosferycznych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, łączności i dSAT.
    16. Ie-121 Wytyczne obsługi technicznej przekaźników stosowanych w urządzeniach sterowania ruchem kolejowym.
    17. Ie-122 Wymagania na budowę i integrację z siecią teletransmisyjną PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sieci transmisji danych systemów CSDIP, SMW, SPA.
    18. Ie-123 Wymagania dla układów nieżarowego źródła światła latarń sygnałowych sygnalizatorów kolejowych.
    19. Ie-160 Wytyczne techniczno-eksploatacyjne na system sterowania hamulców torowych.
    20. Ie-166 Wymagania na rejestrator zdarzeń techniczno - ruchowych dla systemu i podsystemów automatycznego sterowania rozrządzaniem na górkach rozrządowych.
    21. Ie-167 Wymagania funkcjonalne na układ sterująco kontrolny tarczy rozrządowej.
    22. Ie-170 Wytyczne w zakresie sposobu prezentacji stanu urządzeń automatycznego sterowania rozrządzaniem na monitorach ekranowych stanowiska operatorskiego.

Misją jednostki certyfikującej w obszarze certyfikacji urządzeń i podsystemów oraz laboratorium w obszarze badań laboratoryjnych jest bezstronne i rzetelne podejmowanie działań w oparciu o niezależność i profesjonalny poziom usług.

  • Badania elektryczne i kompatybilności elektromagnetycznej EMC

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22